poniedzia艂ek, 30 marca 2015

66. Po kiermaszu- kilka zdj臋膰

66. Po kiermaszu- kilka zdj臋膰
Pi臋kno艣ci widzia艂am na kiermaszu Wielkanocnym w Olsztynku . Postanowi艂am si臋 z wami podzieli膰 nimi i pokaza膰 kilka zdj臋膰


Moje stoisko
 

Tu ze mn膮 moja kole偶anka  ze swoimi pi臋kno艣ciami



Decoupage cudne nawet kupi艂am tu pojemnik na s贸l



 Pi臋kne r臋cznie malowane wydmuszki g臋sie i strusie i quiling





 Dziewczyna ,kt贸ra szyje cudne torby i inne p臋kno艣ci



Dwie szalone dizewczyny jedna robi cuda z papierowej wikliny druga szalona dziewiarka
Przesympatyczne.;)



Pi臋kne koguciki z filcu
    

zamiast fontanny siedzia艂 taki kogut



i wyst臋py zespo艂贸w ludowych


Pogoda dopisa艂a s艂oneczko wygl膮da艂o zza chmur. By艂o super spotka膰 wszystkich znajomych po zimie. Teraz czas kiermasz贸w  wi臋c b臋dziemy si臋 cz臋艣ciej widywa膰.

pi膮tek, 27 marca 2015

65. Tym razem kolorowo- pisanki , szyde艂kowe

65. Tym razem kolorowo- pisanki , szyde艂kowe
Tym razem du偶o koloru u mnie.  Nie wszyscy lubi膮 sznurek i szaro艣ci , powsta艂y wi臋c kolorowe pisanki na kiermasz.





czwartek, 26 marca 2015

64. Koszyczki, miseczki na szyde艂ku

64. Koszyczki, miseczki na szyde艂ku
Przygotowania do kiermaszu trwaj膮 powsta艂y kolejne miseczki







powstaj膮 kolejne pisanki. Zdj臋cia wkr贸tce

艣roda, 25 marca 2015

63. Kolejna 艣rodowa czytelnia

63. Kolejna 艣rodowa czytelnia
U mnie ma艂o dizergania, bo w tak zwanym mi臋dzy czasie przygotowuj臋 si臋 do kiermaszu. Mega du偶o pracy a czasu malutko. Zrobi艂am kilka pisanek takich r贸偶nych ju偶 wstawi艂am. Powsta艂y tez inne projekty nied艂ugo pojawi膮 si臋 na blogu.
Dzisiaj ci膮g dalszy bluzeczki i nowa ksi膮偶ka, ale jeszcze nie wiem jak si臋 zapowiada, o dopiero  dzisiaj zaczynam j膮 czyta膰. Hehheh taki troszk臋 marynistyczny zestaw mi dzisiaj wyszed艂.:)



poniedzia艂ek, 23 marca 2015

62. Pisanki sznurek, wsta偶ka , decoupge

62. Pisanki sznurek, wsta偶ka , decoupge
I znowu m贸j ukochany sznurek , tym razem po艂膮czy艂am go z decoupage. Pomalowa艂am pisanki lakierem do sp臋ka艅 i doda艂am sznurek kilka kwiatk贸w i tak wysz艂y











i takie bia艂e.:)









61. Kartki cd

61. Kartki cd
Kartki to nieodzowny element przed艣wi膮teczny w moich pracach. Powsta艂o kilka dla sta艂ych klientek .:) W tym roku kr贸luje sznurek i jajo







sobota, 21 marca 2015

Kie艂kownica, kie艂kowanie,kie艂ki

Kie艂kownica, kie艂kowanie,kie艂ki
Kie艂ki  藕r贸d艂o witamin, makro i mikroelement贸w.
Kie艂ki to chwila roboty  codziennie dos艂ownie dwie minuty rano i dwie wieczorem na przelanie woda kie艂kownicy. 
Za grosze ( koszt nasionek i troszk臋 wody) mamy bogactwo tego co nam wiosna potrzeba. Z racji tego, 偶e nasiona zawieraj膮 wszystko to, co najlepsze dla kie艂kuj膮cej ro艣liny (czyli witaminy, mikroelementy oraz bia艂ka), 艂atwo sobie wyobrazi膰 jak wiele jest ich w m艂odych ro艣linach, u kt贸rych dodatkowo, w trakcie kie艂kowania, uaktywnione zostaj膮 cz膮stki rozk艂adaj膮ce bia艂ka i w臋glowodany na substancje proste, rozpuszczalne w wodzie i 艂atwo przyswajalne przez nasz organizm. Pierwszym i najwa偶niejszym powodem, dla kt贸rego warto si臋gn膮膰 po kie艂ki jest to, 偶e zawieraj膮 spore ilo艣ci cynku, 偶elaza, jodu, litu, manganu, selenu, a tak偶e witamin臋 A, C, E, PP oraz witaminy z grupy B. Drugim wa偶nym powodem jest to, i偶 pomagaj膮 walczy膰 z nadwag膮 oraz utrzyma膰 w艂a艣ciw膮 sylwetk臋 cia艂a. Ponadto pomagaj膮 zapobiega膰 wielu chorobom cywilizacyjnym. Kie艂ki broku艂a wspomagaj膮 zapobieganie nowotworom. Kie艂kuj膮ca lucerny i soczewicy polecana jest kobietom w ci膮偶y i podczas karmienia, a tak偶e osobom nie jedz膮cym mi臋sa, obni偶aj膮 poziom z艂ego cholesterolu i odtruwaj膮 organizm. Za艣 kie艂ki s艂onecznika wzmacniaj膮 z臋by i ko艣ci. Wszystkie poprawiaj膮 prac臋 serca, wygl膮d w艂os贸w i cery, tak偶e niebagatelnie wp艂ywaj膮 na uk艂ad odporno艣ciowy.


Moje ulubione:

Kie艂ki rzodkiewki:  maj膮 ostry smak. Podobnie jak kie艂ki rze偶uchy s膮 bogate w witamin臋 C, PP, magnez wap艅, siark臋. Zawieraj膮 tak偶e cynk. Dobrze komponuj膮 si臋 z potrawami z jaj, 艣wietnie sprawdzaj膮 si臋 w sa艂atkach. 

Kie艂ki s艂onecznika:  maj膮 lekko orzechowy smak, dzi臋ki czemu dobrze pasuj膮 jako dodatek do sa艂at. S膮 bogate w cynk i 偶elazo

Kie艂ki grochu:   s膮 s艂odkie, lekko chrupi膮ce. Zawieraj膮 du偶o 偶elaza, mikroelement贸w oraz witaminy A, C, B. Wzmacniaj膮 organizm. 

Kie艂ki rze偶uchy bogate s膮 w witamin臋 C, PP, potas, wap艅, magnez, lecz tak偶e siark臋, kt贸ra jest niezb臋dna dla prawid艂owego wygl膮du sk贸ry, w艂os贸w, paznokci. Najlepiej smakuj膮 w sa艂atkach, kanapkach, pastach. 


Tu kie艂ki rze偶uchy i groszku ju偶 zjedzone




Aktualnie w kie艂kownicy kie艂ki rzodkiewki




Polecam s膮 idealne na kanapki  do sa艂atek.
Specyficzny smak zawdzi臋czaj膮 olejkom gorczycowym. Zawieraj膮 witaminy A, C, B, E, H, sk艂adniki mineralne, kwasy omega-3 i b艂onnik. Maj膮 w艂a艣ciwo艣ci przeciwzapalne, odka偶aj膮ce, oczyszczaj膮ce i moczop臋dne. Hamuj膮 rozw贸j bakterii i dro偶d偶y. 艁agodz膮 dolegliwo艣ci w膮troby i p臋cherzyka 偶贸艂ciowego oraz infekcje g贸rnych dr贸g oddechowych. Ju偶 kilka kie艂k贸w rzodkiewki nadaje potrawie ostry smak i aromat. Moczenie: 4 godz., kie艂kowanie: 2–3 dni (zbi贸r, gdy maj膮 3 cm).

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html

KIE艁KI - doce艅 zdrowotne i smakowe walory kie艂k贸w ro艣linnych

Autor: Magdalena Moraszczyk
Kie艂ki to podstawa diety na przesilenie wiosenne. Si臋gnij po nie, by odzyska膰 dobr膮 form臋 po zimie. Jeste艣 ospa艂a i nic ci si臋 nie chce?W艂osy straci艂y po艂ysk, cera poszarza艂a? W kie艂kach nadzieja na popraw臋! W nich jest wszystko co najlepsze - witaminy, mikroelementy, bia艂ko, b艂onnik - i to w gigantycznych dawkach.
Kie艂ki powinny znale藕膰 si臋 nie tylko w diecie na przesilenie wiosenne - powinna艣 je je艣膰 ca艂y rok. Kie艂ki to nie wymys艂 naszych czas贸w! Chi艅czycy poznali si臋 na kie艂kach ju偶 5 tysi臋cy lat temu. Lecznicze w艂a艣ciwo艣ci tych ro艣linek sprawi艂y, 偶e zacz臋to je traktowa膰 jak cudowne lekarstwo. Szybko te偶 doceniono ich walory smakowe. Kie艂ki na sta艂e zadomowi艂y si臋 wi臋c w kuchniach Dalekiego Wschodu.

Kie艂ki to samo zdrowie

Ro艣liny magazynuj膮 w nasionach zapasy witamin, minera艂贸w, bia艂ka, by przekaza膰 je nast臋pnemu pokoleniu. Jednak jedzenie nasion nie jest tym samym co jedzenie 艣wie偶ych kie艂k贸w. Dlaczego? Bo sk艂adnik贸w zgromadzonych w nasionach nie jeste艣my w stanie w pe艂ni wykorzysta膰. Dopiero podczas kie艂kowania uaktywniaj膮 si臋 w nich enzymy, kt贸re tak przetwarzaj膮 substancje od偶ywcze, 偶e nasz organizm potrafi je 艂atwiej przyswoi膰. Z w臋glowodan贸w z艂o偶onych powstaj膮 cukry proste, z bia艂ek – aminokwasy, zwi臋ksza si臋 te偶 ilo艣膰 witamin.
W kie艂kach jest wszystko co najlepsze, i to w gigantycznych dawkach. S膮 skarbnic膮 witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kie艂k贸w lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomara艅czowego), D, E, K, PP oraz 偶elaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Du偶o w nich beta-karotenu, warto艣ciowego bia艂ka oraz kwas贸w t艂uszczowych omega-3. S膮 bogate w b艂onnik (np. 3 艂y偶ki sto艂owe kie艂k贸w pszenicy maj膮 go wi臋cej ni偶 kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczaj膮 niewiele kalorii i nie maj膮 w艂a艣ciwo艣ci wzdymaj膮cych.
Kie艂ki chroni膮 nas przed szkodliwym wp艂ywem wolnych rodnik贸w. Hamuj膮 tworzenie si臋 ich w organizmie i unieszkodliwiaj膮 dzia艂anie tych, kt贸re wch艂aniamy z otoczenia. Obni偶aj膮 poziom z艂ego cholesterolu, zapobiegaj膮 mia偶d偶ycy i nowotworom oraz reguluj膮 trawienie. Doskonale wp艂ywaj膮 na cer臋, w艂osy, paznokcie i z臋by oraz wzmacniaj膮 ko艣ci. Regeneruj膮 i odm艂adzaj膮 organizm, poprawiaj膮 odporno艣膰, uzupe艂niaj膮 niedob贸r witamin i minera艂贸w, jednym s艂owem – zapewniaj膮 dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html
witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kie艂k贸w lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomara艅czowego), D, E, K, PP oraz 偶elaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Du偶o w nich beta-karotenu, warto艣ciowego bia艂ka oraz kwas贸w t艂uszczowych omega-3. S膮 bogate w b艂onnik (np. 3 艂y偶ki sto艂owe kie艂k贸w pszenicy maj膮 go wi臋cej ni偶 kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczaj膮 niewiele kalorii i nie maj膮 w艂a艣ciwo艣ci wzdymaj膮cych.
Kie艂ki chroni膮 nas przed szkodliwym wp艂ywem wolnych rodnik贸w. Hamuj膮 tworzenie si臋 ich w organizmie i unieszkodliwiaj膮 dzia艂anie tych, kt贸re wch艂aniamy z otoczenia. Obni偶aj膮 poziom z艂ego cholesterolu, zapobiegaj膮 mia偶d偶ycy i nowotworom oraz reguluj膮 trawienie. Doskonale wp艂ywaj膮 na cer臋, w艂osy, paznokcie i z臋by oraz wzmacniaj膮 ko艣ci. Regeneruj膮 i odm艂adzaj膮 organizm, poprawiaj膮 odporno艣膰, uzupe艂niaj膮 niedob贸r witamin i minera艂贸w, jednym s艂owem – zapewniaj膮 dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html
witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kie艂k贸w lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomara艅czowego), D, E, K, PP oraz 偶elaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Du偶o w nich beta-karotenu, warto艣ciowego bia艂ka oraz kwas贸w t艂uszczowych omega-3. S膮 bogate w b艂onnik (np. 3 艂y偶ki sto艂owe kie艂k贸w pszenicy maj膮 go wi臋cej ni偶 kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczaj膮 niewiele kalorii i nie maj膮 w艂a艣ciwo艣ci wzdymaj膮cych.
Kie艂ki chroni膮 nas przed szkodliwym wp艂ywem wolnych rodnik贸w. Hamuj膮 tworzenie si臋 ich w organizmie i unieszkodliwiaj膮 dzia艂anie tych, kt贸re wch艂aniamy z otoczenia. Obni偶aj膮 poziom z艂ego cholesterolu, zapobiegaj膮 mia偶d偶ycy i nowotworom oraz reguluj膮 trawienie. Doskonale wp艂ywaj膮 na cer臋, w艂osy, paznokcie i z臋by oraz wzmacniaj膮 ko艣ci. Regeneruj膮 i odm艂adzaj膮 organizm, poprawiaj膮 odporno艣膰, uzupe艂niaj膮 niedob贸r witamin i minera艂贸w, jednym s艂owem – zapewniaj膮 dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html

pi膮tek, 20 marca 2015

60. Marcowa czapka

60. Marcowa czapka
Dzisiaj marcowa czapka , kt贸r膮 prezentuj臋 w projekcie 12 czapek






http://handmade-project.blogspot.com/p/12-czapek-w-jeden-rok.html
Mi艂ego pi膮tku.;)

czwartek, 19 marca 2015

59. Kartki 艣wi膮teczne

59. Kartki 艣wi膮teczne
Kartki to nieodzowny element przed艣wi膮teczny w moich pracach. Powsta艂o kilka dla sta艂ych klientek .:) tym razem jajo i sznurek w roli g艂贸wnej




艣roda, 18 marca 2015

58. 艢rodowe czytanie i dzierganie

58. 艢rodowe czytanie i dzierganie
Jak co tydzie艅 ten sam temat czyli co czytam i co dziergam. Z czytania kolejna cz臋艣膰 oliwkowej przygody. Tym razem Oliwkowe 偶niwa.
Carol i Michel spe艂nili swoje marzenia i zamieszkali w prowansalskiej willi "Appassionata". Maj膮 nadziej臋, 偶e b臋d膮 tu mieszkali przez wiele lat, ale nieoczekiwane okoliczno艣ci sprawiaj膮, 偶e przysz艂o艣膰 staje pod znakiem zapytania. Samotna i zagubiona Carol postanawia pozna膰 nieznane jej dot膮d strony prowansalskiego 偶ycia: polowania i pszczelarstwo, 偶ycie Cygan贸w i pasterzy, staro偶ytne tradycje i wsp贸艂czesne 偶ycie mieszka艅c贸w. Oczekiwana pora 偶niw oka偶e si臋 czasem poszukiwa艅 i odnalezienia rado艣ci 偶ycia.
Dzierganiowo tym razem bluzeczka z bawe艂ny  w moim ulubionym jeansowym kolorze.;)
Wiem wiem fotograf powie ze zdjecia z cieniami ze prze艣wietlone ale efekt zamierzony wed艂ug mnie wysz艂y takie energetyczne i s艂oneczne