08:38

66. Po kiermaszu- kilka zdjęć

66. Po kiermaszu- kilka zdjęć
Piękności widziałam na kiermaszu Wielkanocnym w Olsztynku . Postanowiłam się z wami podzielić nimi i pokazać kilka zdjęć


Moje stoisko
 

Tu ze mną moja koleżanka  ze swoimi pięknościami



Decoupage cudne nawet kupiłam tu pojemnik na sól



 Piękne ręcznie malowane wydmuszki gęsie i strusie i quiling





 Dziewczyna ,która szyje cudne torby i inne pękności



Dwie szalone dizewczyny jedna robi cuda z papierowej wikliny druga szalona dziewiarka
Przesympatyczne.;)



Piękne koguciki z filcu
    

zamiast fontanny siedział taki kogut



i występy zespołów ludowych


Pogoda dopisała słoneczko wyglądało zza chmur. Było super spotkać wszystkich znajomych po zimie. Teraz czas kiermaszów  więc będziemy się częściej widywać.

08:26

65. Tym razem kolorowo- pisanki , szydełkowe

65. Tym razem kolorowo- pisanki , szydełkowe
Tym razem dużo koloru u mnie.  Nie wszyscy lubią sznurek i szarości , powstały więc kolorowe pisanki na kiermasz.





08:15

64. Koszyczki, miseczki na szydełku

64. Koszyczki, miseczki na szydełku
Przygotowania do kiermaszu trwają powstały kolejne miseczki







powstają kolejne pisanki. Zdjęcia wkrótce

07:27

63. Kolejna środowa czytelnia

63. Kolejna środowa czytelnia
U mnie mało dizergania, bo w tak zwanym między czasie przygotowuję się do kiermaszu. Mega dużo pracy a czasu malutko. Zrobiłam kilka pisanek takich różnych już wstawiłam. Powstały tez inne projekty niedługo pojawią się na blogu.
Dzisiaj ciąg dalszy bluzeczki i nowa książka, ale jeszcze nie wiem jak się zapowiada, o dopiero  dzisiaj zaczynam ją czytać. Hehheh taki troszkę marynistyczny zestaw mi dzisiaj wyszedł.:)



08:54

62. Pisanki sznurek, wstażka , decoupge

62. Pisanki sznurek, wstażka , decoupge
I znowu mój ukochany sznurek , tym razem połączyłam go z decoupage. Pomalowałam pisanki lakierem do spękań i dodałam sznurek kilka kwiatków i tak wyszły











i takie białe.:)









08:45

61. Kartki cd

61. Kartki cd
Kartki to nieodzowny element przedświąteczny w moich pracach. Powstało kilka dla stałych klientek .:) W tym roku króluje sznurek i jajo







08:21

Kiełkownica, kiełkowanie,kiełki

Kiełkownica, kiełkowanie,kiełki
Kiełki  źródło witamin, makro i mikroelementów.
Kiełki to chwila roboty  codziennie dosłownie dwie minuty rano i dwie wieczorem na przelanie woda kiełkownicy. 
Za grosze ( koszt nasionek i troszkę wody) mamy bogactwo tego co nam wiosna potrzeba. Z racji tego, że nasiona zawierają wszystko to, co najlepsze dla kiełkującej rośliny (czyli witaminy, mikroelementy oraz białka), łatwo sobie wyobrazić jak wiele jest ich w młodych roślinach, u których dodatkowo, w trakcie kiełkowania, uaktywnione zostają cząstki rozkładające białka i węglowodany na substancje proste, rozpuszczalne w wodzie i łatwo przyswajalne przez nasz organizm. Pierwszym i najważniejszym powodem, dla którego warto sięgnąć po kiełki jest to, że zawierają spore ilości cynku, żelaza, jodu, litu, manganu, selenu, a także witaminę A, C, E, PP oraz witaminy z grupy B. Drugim ważnym powodem jest to, iż pomagają walczyć z nadwagą oraz utrzymać właściwą sylwetkę ciała. Ponadto pomagają zapobiegać wielu chorobom cywilizacyjnym. Kiełki brokuła wspomagają zapobieganie nowotworom. Kiełkująca lucerny i soczewicy polecana jest kobietom w ciąży i podczas karmienia, a także osobom nie jedzącym mięsa, obniżają poziom złego cholesterolu i odtruwają organizm. Zaś kiełki słonecznika wzmacniają zęby i kości. Wszystkie poprawiają pracę serca, wygląd włosów i cery, także niebagatelnie wpływają na układ odpornościowy.


Moje ulubione:

Kiełki rzodkiewki:  mają ostry smak. Podobnie jak kiełki rzeżuchy są bogate w witaminę C, PP, magnez wapń, siarkę. Zawierają także cynk. Dobrze komponują się z potrawami z jaj, świetnie sprawdzają się w sałatkach. 

Kiełki słonecznika:  mają lekko orzechowy smak, dzięki czemu dobrze pasują jako dodatek do sałat. Są bogate w cynk i żelazo

Kiełki grochu:   są słodkie, lekko chrupiące. Zawierają dużo żelaza, mikroelementów oraz witaminy A, C, B. Wzmacniają organizm. 

Kiełki rzeżuchy bogate są w witaminę C, PP, potas, wapń, magnez, lecz także siarkę, która jest niezbędna dla prawidłowego wyglądu skóry, włosów, paznokci. Najlepiej smakują w sałatkach, kanapkach, pastach. 


Tu kiełki rzeżuchy i groszku już zjedzone




Aktualnie w kiełkownicy kiełki rzodkiewki




Polecam są idealne na kanapki  do sałatek.
Specyficzny smak zawdzięczają olejkom gorczycowym. Zawierają witaminy A, C, B, E, H, składniki mineralne, kwasy omega-3 i błonnik. Mają właściwości przeciwzapalne, odkażające, oczyszczające i moczopędne. Hamują rozwój bakterii i drożdży. Łagodzą dolegliwości wątroby i pęcherzyka żółciowego oraz infekcje górnych dróg oddechowych. Już kilka kiełków rzodkiewki nadaje potrawie ostry smak i aromat. Moczenie: 4 godz., kiełkowanie: 2–3 dni (zbiór, gdy mają 3 cm).

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html

KIEŁKI - doceń zdrowotne i smakowe walory kiełków roślinnych

Autor: Magdalena Moraszczyk
Kiełki to podstawa diety na przesilenie wiosenne. Sięgnij po nie, by odzyskać dobrą formę po zimie. Jesteś ospała i nic ci się nie chce?Włosy straciły połysk, cera poszarzała? W kiełkach nadzieja na poprawę! W nich jest wszystko co najlepsze - witaminy, mikroelementy, białko, błonnik - i to w gigantycznych dawkach.
Kiełki powinny znaleźć się nie tylko w diecie na przesilenie wiosenne - powinnaś je jeść cały rok. Kiełki to nie wymysł naszych czasów! Chińczycy poznali się na kiełkach już 5 tysięcy lat temu. Lecznicze właściwości tych roślinek sprawiły, że zaczęto je traktować jak cudowne lekarstwo. Szybko też doceniono ich walory smakowe. Kiełki na stałe zadomowiły się więc w kuchniach Dalekiego Wschodu.

Kiełki to samo zdrowie

Rośliny magazynują w nasionach zapasy witamin, minerałów, białka, by przekazać je następnemu pokoleniu. Jednak jedzenie nasion nie jest tym samym co jedzenie świeżych kiełków. Dlaczego? Bo składników zgromadzonych w nasionach nie jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać. Dopiero podczas kiełkowania uaktywniają się w nich enzymy, które tak przetwarzają substancje odżywcze, że nasz organizm potrafi je łatwiej przyswoić. Z węglowodanów złożonych powstają cukry proste, z białek – aminokwasy, zwiększa się też ilość witamin.
W kiełkach jest wszystko co najlepsze, i to w gigantycznych dawkach. Są skarbnicą witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kiełków lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomarańczowego), D, E, K, PP oraz żelaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Dużo w nich beta-karotenu, wartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Są bogate w błonnik (np. 3 łyżki stołowe kiełków pszenicy mają go więcej niż kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczają niewiele kalorii i nie mają właściwości wzdymających.
Kiełki chronią nas przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Hamują tworzenie się ich w organizmie i unieszkodliwiają działanie tych, które wchłaniamy z otoczenia. Obniżają poziom złego cholesterolu, zapobiegają miażdżycy i nowotworom oraz regulują trawienie. Doskonale wpływają na cerę, włosy, paznokcie i zęby oraz wzmacniają kości. Regenerują i odmładzają organizm, poprawiają odporność, uzupełniają niedobór witamin i minerałów, jednym słowem – zapewniają dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html
witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kiełków lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomarańczowego), D, E, K, PP oraz żelaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Dużo w nich beta-karotenu, wartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Są bogate w błonnik (np. 3 łyżki stołowe kiełków pszenicy mają go więcej niż kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczają niewiele kalorii i nie mają właściwości wzdymających.
Kiełki chronią nas przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Hamują tworzenie się ich w organizmie i unieszkodliwiają działanie tych, które wchłaniamy z otoczenia. Obniżają poziom złego cholesterolu, zapobiegają miażdżycy i nowotworom oraz regulują trawienie. Doskonale wpływają na cerę, włosy, paznokcie i zęby oraz wzmacniają kości. Regenerują i odmładzają organizm, poprawiają odporność, uzupełniają niedobór witamin i minerałów, jednym słowem – zapewniają dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html
witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kiełków lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomarańczowego), D, E, K, PP oraz żelaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Dużo w nich beta-karotenu, wartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Są bogate w błonnik (np. 3 łyżki stołowe kiełków pszenicy mają go więcej niż kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczają niewiele kalorii i nie mają właściwości wzdymających.
Kiełki chronią nas przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Hamują tworzenie się ich w organizmie i unieszkodliwiają działanie tych, które wchłaniamy z otoczenia. Obniżają poziom złego cholesterolu, zapobiegają miażdżycy i nowotworom oraz regulują trawienie. Doskonale wpływają na cerę, włosy, paznokcie i zęby oraz wzmacniają kości. Regenerują i odmładzają organizm, poprawiają odporność, uzupełniają niedobór witamin i minerałów, jednym słowem – zapewniają dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html

07:57

60. Marcowa czapka

60. Marcowa czapka
Dzisiaj marcowa czapka , którą prezentuję w projekcie 12 czapek






http://handmade-project.blogspot.com/p/12-czapek-w-jeden-rok.html
Miłego piątku.;)

08:15

59. Kartki świąteczne

59. Kartki świąteczne
Kartki to nieodzowny element przedświąteczny w moich pracach. Powstało kilka dla stałych klientek .:) tym razem jajo i sznurek w roli głównej




08:17

58. Środowe czytanie i dzierganie

58. Środowe czytanie i dzierganie
Jak co tydzień ten sam temat czyli co czytam i co dziergam. Z czytania kolejna część oliwkowej przygody. Tym razem Oliwkowe żniwa.
Carol i Michel spełnili swoje marzenia i zamieszkali w prowansalskiej willi "Appassionata". Mają nadzieję, że będą tu mieszkali przez wiele lat, ale nieoczekiwane okoliczności sprawiają, że przyszłość staje pod znakiem zapytania. Samotna i zagubiona Carol postanawia poznać nieznane jej dotąd strony prowansalskiego życia: polowania i pszczelarstwo, życie Cyganów i pasterzy, starożytne tradycje i współczesne życie mieszkańców. Oczekiwana pora żniw okaże się czasem poszukiwań i odnalezienia radości życia.
Dzierganiowo tym razem bluzeczka z bawełny  w moim ulubionym jeansowym kolorze.;)
Wiem wiem fotograf powie ze zdjecia z cieniami ze prześwietlone ale efekt zamierzony według mnie wyszły takie energetyczne i słoneczne






Copyright © 2016 Janielkowe wariacje , Blogger