66. Po kiermaszu- kilka zdjęć

66. Po kiermaszu- kilka zdjęć

Piękności widziałam na kiermaszu Wielkanocnym w Olsztynku . Postanowiłam się z wami podzielić nimi i pokazać kilka zdjęć


Moje stoisko
 

Tu ze mną moja koleżanka  ze swoimi pięknościami



Decoupage cudne nawet kupiłam tu pojemnik na sól



 Piękne ręcznie malowane wydmuszki gęsie i strusie i quiling





 Dziewczyna ,która szyje cudne torby i inne pękności



Dwie szalone dizewczyny jedna robi cuda z papierowej wikliny druga szalona dziewiarka
Przesympatyczne.;)



Piękne koguciki z filcu
    

zamiast fontanny siedział taki kogut



i występy zespołów ludowych


Pogoda dopisała słoneczko wyglądało zza chmur. Było super spotkać wszystkich znajomych po zimie. Teraz czas kiermaszów  więc będziemy się częściej widywać.
63. Kolejna środowa czytelnia

63. Kolejna środowa czytelnia

U mnie mało dizergania, bo w tak zwanym między czasie przygotowuję się do kiermaszu. Mega dużo pracy a czasu malutko. Zrobiłam kilka pisanek takich różnych już wstawiłam. Powstały tez inne projekty niedługo pojawią się na blogu.
Dzisiaj ciąg dalszy bluzeczki i nowa książka, ale jeszcze nie wiem jak się zapowiada, o dopiero  dzisiaj zaczynam ją czytać. Hehheh taki troszkę marynistyczny zestaw mi dzisiaj wyszedł.:)



61. Kartki cd

61. Kartki cd

Kartki to nieodzowny element przedświąteczny w moich pracach. Powstało kilka dla stałych klientek .:) W tym roku króluje sznurek i jajo







Kiełkownica, kiełkowanie,kiełki

Kiełkownica, kiełkowanie,kiełki

Kiełki  źródło witamin, makro i mikroelementów.
Kiełki to chwila roboty  codziennie dosłownie dwie minuty rano i dwie wieczorem na przelanie woda kiełkownicy. 
Za grosze ( koszt nasionek i troszkę wody) mamy bogactwo tego co nam wiosna potrzeba. Z racji tego, że nasiona zawierają wszystko to, co najlepsze dla kiełkującej rośliny (czyli witaminy, mikroelementy oraz białka), łatwo sobie wyobrazić jak wiele jest ich w młodych roślinach, u których dodatkowo, w trakcie kiełkowania, uaktywnione zostają cząstki rozkładające białka i węglowodany na substancje proste, rozpuszczalne w wodzie i łatwo przyswajalne przez nasz organizm. Pierwszym i najważniejszym powodem, dla którego warto sięgnąć po kiełki jest to, że zawierają spore ilości cynku, żelaza, jodu, litu, manganu, selenu, a także witaminę A, C, E, PP oraz witaminy z grupy B. Drugim ważnym powodem jest to, iż pomagają walczyć z nadwagą oraz utrzymać właściwą sylwetkę ciała. Ponadto pomagają zapobiegać wielu chorobom cywilizacyjnym. Kiełki brokuła wspomagają zapobieganie nowotworom. Kiełkująca lucerny i soczewicy polecana jest kobietom w ciąży i podczas karmienia, a także osobom nie jedzącym mięsa, obniżają poziom złego cholesterolu i odtruwają organizm. Zaś kiełki słonecznika wzmacniają zęby i kości. Wszystkie poprawiają pracę serca, wygląd włosów i cery, także niebagatelnie wpływają na układ odpornościowy.


Moje ulubione:

Kiełki rzodkiewki:  mają ostry smak. Podobnie jak kiełki rzeżuchy są bogate w witaminę C, PP, magnez wapń, siarkę. Zawierają także cynk. Dobrze komponują się z potrawami z jaj, świetnie sprawdzają się w sałatkach. 

Kiełki słonecznika:  mają lekko orzechowy smak, dzięki czemu dobrze pasują jako dodatek do sałat. Są bogate w cynk i żelazo

Kiełki grochu:   są słodkie, lekko chrupiące. Zawierają dużo żelaza, mikroelementów oraz witaminy A, C, B. Wzmacniają organizm. 

Kiełki rzeżuchy bogate są w witaminę C, PP, potas, wapń, magnez, lecz także siarkę, która jest niezbędna dla prawidłowego wyglądu skóry, włosów, paznokci. Najlepiej smakują w sałatkach, kanapkach, pastach. 


Tu kiełki rzeżuchy i groszku już zjedzone




Aktualnie w kiełkownicy kiełki rzodkiewki




Polecam są idealne na kanapki  do sałatek.
Specyficzny smak zawdzięczają olejkom gorczycowym. Zawierają witaminy A, C, B, E, H, składniki mineralne, kwasy omega-3 i błonnik. Mają właściwości przeciwzapalne, odkażające, oczyszczające i moczopędne. Hamują rozwój bakterii i drożdży. Łagodzą dolegliwości wątroby i pęcherzyka żółciowego oraz infekcje górnych dróg oddechowych. Już kilka kiełków rzodkiewki nadaje potrawie ostry smak i aromat. Moczenie: 4 godz., kiełkowanie: 2–3 dni (zbiór, gdy mają 3 cm).

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html

KIEŁKI - doceń zdrowotne i smakowe walory kiełków roślinnych

Autor: Magdalena Moraszczyk
Kiełki to podstawa diety na przesilenie wiosenne. Sięgnij po nie, by odzyskać dobrą formę po zimie. Jesteś ospała i nic ci się nie chce?Włosy straciły połysk, cera poszarzała? W kiełkach nadzieja na poprawę! W nich jest wszystko co najlepsze - witaminy, mikroelementy, białko, błonnik - i to w gigantycznych dawkach.
Kiełki powinny znaleźć się nie tylko w diecie na przesilenie wiosenne - powinnaś je jeść cały rok. Kiełki to nie wymysł naszych czasów! Chińczycy poznali się na kiełkach już 5 tysięcy lat temu. Lecznicze właściwości tych roślinek sprawiły, że zaczęto je traktować jak cudowne lekarstwo. Szybko też doceniono ich walory smakowe. Kiełki na stałe zadomowiły się więc w kuchniach Dalekiego Wschodu.

Kiełki to samo zdrowie

Rośliny magazynują w nasionach zapasy witamin, minerałów, białka, by przekazać je następnemu pokoleniu. Jednak jedzenie nasion nie jest tym samym co jedzenie świeżych kiełków. Dlaczego? Bo składników zgromadzonych w nasionach nie jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać. Dopiero podczas kiełkowania uaktywniają się w nich enzymy, które tak przetwarzają substancje odżywcze, że nasz organizm potrafi je łatwiej przyswoić. Z węglowodanów złożonych powstają cukry proste, z białek – aminokwasy, zwiększa się też ilość witamin.
W kiełkach jest wszystko co najlepsze, i to w gigantycznych dawkach. Są skarbnicą witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kiełków lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomarańczowego), D, E, K, PP oraz żelaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Dużo w nich beta-karotenu, wartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Są bogate w błonnik (np. 3 łyżki stołowe kiełków pszenicy mają go więcej niż kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczają niewiele kalorii i nie mają właściwości wzdymających.
Kiełki chronią nas przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Hamują tworzenie się ich w organizmie i unieszkodliwiają działanie tych, które wchłaniamy z otoczenia. Obniżają poziom złego cholesterolu, zapobiegają miażdżycy i nowotworom oraz regulują trawienie. Doskonale wpływają na cerę, włosy, paznokcie i zęby oraz wzmacniają kości. Regenerują i odmładzają organizm, poprawiają odporność, uzupełniają niedobór witamin i minerałów, jednym słowem – zapewniają dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html
witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kiełków lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomarańczowego), D, E, K, PP oraz żelaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Dużo w nich beta-karotenu, wartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Są bogate w błonnik (np. 3 łyżki stołowe kiełków pszenicy mają go więcej niż kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczają niewiele kalorii i nie mają właściwości wzdymających.
Kiełki chronią nas przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Hamują tworzenie się ich w organizmie i unieszkodliwiają działanie tych, które wchłaniamy z otoczenia. Obniżają poziom złego cholesterolu, zapobiegają miażdżycy i nowotworom oraz regulują trawienie. Doskonale wpływają na cerę, włosy, paznokcie i zęby oraz wzmacniają kości. Regenerują i odmładzają organizm, poprawiają odporność, uzupełniają niedobór witamin i minerałów, jednym słowem – zapewniają dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html
witamin z grupy B, witaminy C (np. 1/2 szklanki kiełków lucerny zawiera jej tyle co 6 szklanek soku pomarańczowego), D, E, K, PP oraz żelaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu, selenu. Dużo w nich beta-karotenu, wartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Są bogate w błonnik (np. 3 łyżki stołowe kiełków pszenicy mają go więcej niż kromka ciemnego pieczywa pszennego). Na dodatek dostarczają niewiele kalorii i nie mają właściwości wzdymających.
Kiełki chronią nas przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Hamują tworzenie się ich w organizmie i unieszkodliwiają działanie tych, które wchłaniamy z otoczenia. Obniżają poziom złego cholesterolu, zapobiegają miażdżycy i nowotworom oraz regulują trawienie. Doskonale wpływają na cerę, włosy, paznokcie i zęby oraz wzmacniają kości. Regenerują i odmładzają organizm, poprawiają odporność, uzupełniają niedobór witamin i minerałów, jednym słowem – zapewniają dobre samopoczucie.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kielki-docen-zdrowotne-i-smakowe-walory-kielkow-roslinnych_35878.html
59. Kartki świąteczne

59. Kartki świąteczne

Kartki to nieodzowny element przedświąteczny w moich pracach. Powstało kilka dla stałych klientek .:) tym razem jajo i sznurek w roli głównej




58. Środowe czytanie i dzierganie

58. Środowe czytanie i dzierganie

Jak co tydzień ten sam temat czyli co czytam i co dziergam. Z czytania kolejna część oliwkowej przygody. Tym razem Oliwkowe żniwa.
Carol i Michel spełnili swoje marzenia i zamieszkali w prowansalskiej willi "Appassionata". Mają nadzieję, że będą tu mieszkali przez wiele lat, ale nieoczekiwane okoliczności sprawiają, że przyszłość staje pod znakiem zapytania. Samotna i zagubiona Carol postanawia poznać nieznane jej dotąd strony prowansalskiego życia: polowania i pszczelarstwo, życie Cyganów i pasterzy, starożytne tradycje i współczesne życie mieszkańców. Oczekiwana pora żniw okaże się czasem poszukiwań i odnalezienia radości życia.
Dzierganiowo tym razem bluzeczka z bawełny  w moim ulubionym jeansowym kolorze.;)
Wiem wiem fotograf powie ze zdjecia z cieniami ze prześwietlone ale efekt zamierzony według mnie wyszły takie energetyczne i słoneczne






Copyright © 2014 Janielka czyta , Blogger