艣roda, 19 kwietnia 2017

Moja spektakularna metamorfoza - K. Szostak - recenzja

Karolina Szostak  ̶  od 20 lat zwi膮zana z Polsatem, prezenterka sportowa i wielka fanka siatk贸wki, pi艂ki i sport贸w walki. Kiedy nie pracuje, podr贸偶uje albo ukrywa si臋 w kinie. Uwielbia to co robi i... 艣ledzia w 艣mietanie.
Marta Kordyl  ̶  dziennikarka (pracowa艂a w Gali, Onecie, Fleszu i Party), copywriterka i scenarzystka. Kiedy nie pisze... zawsze co艣 pisze.
To naprawd臋 pani? Takie pytanie najcz臋艣ciej s艂yszy Karolina Szostak. Nast臋pne to: jak pani to zrobi艂a? No w艂a艣nie, jak? O tym jest ten poradnik. Karolina zdradza w nim krok po kroku jak uda艂o jej si臋 schudn膮膰 w rok prawie 30 kg. Przepisy, 膰wiczenia, motywacje, rady, ostrze偶enia, drobne potkni臋cia i ogromny sukces. Jednym s艂owem ca艂a spektakularna metamorfoza Karoliny od podszewki. Tylko ciii... to nasza tajemnica.


Na pocz膮tku poznajemy bohaterk臋 spektakularnej metamorfozy. Mamy tu 艣wietnie napisany wywiad z Karolina Szostak. Dowiadujemy si臋 z niego wiele ciekawych nowinek na temat prezenterki. Dostaniemy odpowied藕 na pytanie, dlaczego dieta, po co to zrzucanie kilogram贸w. Karolina Szostak zdradza tu r贸wnie偶 kilka ciekawostek ze swojego 偶ycia. Wiedzieli艣cie, 偶e jest nie艣mia艂a i 偶e m臋偶czy藕ni j膮 parali偶uj膮. Dlaczego jest sama? Czy zamierza to zmieni膰?
Co sk艂oni艂o j膮 do tego, 偶eby schudn膮膰?



Dieta stosowana przez dziennikark臋 to post dr D膮browskiej. Nie jest to taka zwyczajna dieta gdzie mamy podane dok艂adne przepisy, przygotowujemy posi艂ki i jest super. Do postu nale偶y si臋 najpierw przygotowa膰. I to jest I etap. Bardzo trudny wed艂ug mnie, bo trzeba ca艂kowicie przewarto艣ciowa膰 i przekszta艂ci膰 swoje my艣lenie na temat jedzenia. Robimy to powoli i systematycznie. Najpierw kaloryczno艣膰-zmniejszanie, nast臋pnie eliminacja m.in. mi臋sa. Taki etap trwa oko艂o 3 tygodni, potem kolejne. Post, kt贸ry trwa 6 tygodni, nast臋pie 3 etap, czyli ostatni wprowadzamy niekt贸re produkty zakazane. Jednak czy mo偶emy je艣膰 ju偶 wszystko do woli, czy jeste艣my bezkarne? Tego si臋 nie dowiecie ode mnie...




Nie jest tu ukrywane, 偶e Karolina Szostak korzysta艂a z pomocy firmy cateringowej zajmuj膮cej si臋 diet膮 pude艂kow膮 podczas postu.
I co dalej mo偶emy si臋 zastanawia膰? Tu przychodz膮 nam z pomoc膮 przepisy do艂膮czone do ksi膮偶ki. Jest to super opcja dla os贸b, kt贸re nie maj膮 mo偶liwo艣ci lub ochoty korzystania z firmy cateringowej.
W kolejnym rozdziale mamy opisane dok艂adnie produkty, kt贸re mo偶emy je艣膰, czego lepiej unika膰, na co uwa偶a膰.



 No i oczywi艣cie przepisy. Sama uwielbiam r贸偶nego rodzaju przepisy. Lubi臋 pr贸bowa膰 takie nowo艣ci. Poniewa偶  powinnam zrzuci膰 kilka kilogram贸w ( mo偶e nie 30, ale tak oko艂o 10 by si臋 przyda艂o) - oponka zimowa, na pewno b臋d臋 korzysta艂a  z podpowiedzi na potrawy z warzyw.
Mamy mn贸stwo super przepis贸w na sa艂atki, sur贸wki warzywne. Wiem, 偶e warzywa to podstawa jednak u mnie nie zawsze te goszcz膮 na talerzu. W ksi膮偶ce jednak znalaz艂am tyle ciekawych i zr贸偶nicowanych pomys艂贸w na dania z warzyw, 偶e na pewno z nich skorzystam. Dzisiaj na przyk艂ad zrobi艂am sur贸wk臋 z cukinii, uwielbiam cukini臋, ale sur贸wka? Okaza艂a si臋 przepyszna. Jutro sur贸wka z rzepy i kapusty czerwonej, ju偶 jestem ciekawa tego smaku.



Na zako艅czenie oczywi艣cie kilka s艂贸w o 膰wiczeniach, kt贸re s膮 te偶 bardzo wa偶ne podczas diety, kilka porad urodowo-makija偶owych i inne ciekawostki.

Ksi膮偶k臋 czyta si臋 super. Uwa偶am, 偶e jest to super lektura nawet dla os贸b, kt贸re nie maj膮 zamiaru si臋 odchudza膰. Jest to pozycja dla wszystkich tych, kt贸rym zale偶y na swoim zdrowiu i dobrym samopoczuciu.
Czyta si臋 j膮 super, jest napisana w ciekawy spos贸b, nie jest nachalna, 偶e musisz, 偶e tak trzeba. Jest to w zasadzie przedstawiona i opisana historia osoby, kt贸ra postanowi艂a zmieni膰 swoje podej艣cia do od偶ywiania.



1 komentarz: